Varmblod är Charmblod

2014-03-30
22:39:57

Tävling & fotografeing woop, woop!
Asså, som jag sa innan så kom jag hem från tävlingen med blandade känslor. LCn gick väll inte jättebra men LBn, vi har nog aldrig ridit så bra på tävlingsbanan! Sammy var helt fantastisk!!! Han svävade fram! Han tillockmed stannade direkt framför dommarna när jag ville! Tyvärr tyckte inte domarna samma sak som jag... De tyckte att han var ORYTMISK! :( Fast det inte kändes som om det hade kunnat gå bättre så fick vi 56%. Visst det är jättebra poäng och så men efter den ritten så trodde jag mer. Så jag var ju liiite besviken... :/ 
Hehe, jag glömde visst att nämna att där vi för andra gången skulle ha ridit med tre bågar över medellinjen så typ fattade jag galopp i hörnet... Men! Det var en superbra fattning!!! Hahaha, jag var verkligen på helspänn! 
Jag höll nästan på att rida ut ur manegen efter den incidenten
Förrutom det som fick fick två poäg i avdrag så gick allt klockrent... tyckte jag iallafall!
En annan sak som jag var ännu mer irriterad över vad att min syster fick 60%. Visst "man ska bara tävla med sig själv" men ändå! Hon var jätteduktig... och dommarna älskade Zalza men om det är en sak som jag har svårt för så är det att förlora mot min syster!
Vi kom sist båda gångerna. 
Det är bara det att... vi hade tränat stenhårt under veckan och lagt upp ett träningschema. Vi hade tränat dressyr till och med när vi red ut! Vi hade ridit igenom programmen massvis med gånger! 
 
Får man vara besviken över en sån här sak?
 
 
 
Efter lunchen så vi åt väldigt sent, men hemma så stack jag till stallet, i shorts och linne. Första gången med shorts ute i år! I stallet stod Frida och fixade Mille. Vi stack till ridbanan för att fota (Frida skulle ju såklart rida lite dressyr också). Jag fick jättebra foton! Mille var riktigt duktig! Frida var inspirerad av tävlingen ;).
 
Jaja, sen (en bra stund senare) så stack vi ut och fotade igen!
Vi fick grymma foton och hade superkul på köpet!!! :)
 
Godnatt!!!
/Sara
 
 
Ps. jag ska försöka ladda upp filmera från dressyren nån gång när datorn vill sammarbeta ;)
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: