Varmblod är Charmblod

2014-05-27
23:19:03

Tack vare Alma
I skolan så har vissa lärare snackat ganska mycket om prioritering och sånt. Så jag bestämde mig för att teta. Tyvärr så blev det bloggen som blev lidande och till och med Sammy en vecka lite grann! Jag kan knappt bärja mig tills detta är över! Det ska bli så skönt att få slappna av! 
 
Men tack vare Alma så skrev på facebook att jag borde blogga så bestämde jag mig för att rycka upp mig och skiva ett inlägg...!!!
 
 
 
Det har hänt så sjukt mycket den senaste tiden!
 
Just nu känns det faktiskt ganska bra, det känns som att stämningen är lite bättre och mer avslappnad! :)
 
 
Förra helgen (24/05) så åkte jag och min syster och mamma till Perstorp där vi skulle tävla.
Det gick ju inte precis jättebra...
På framhoppningen var han fantastisk och hoppade ALLT utan problem! Jag tyckte att han verkade på bra humö när vi gick in på banan... men sen på första hindret så vägrade vi först en gång! Och sen en gång till, sedan hoppade vi det andra, tredje... men inte det fjärde hindret! tre vägringar innebar uteslutning!
Jag testade att hoppa en gång på framhoppningsbanan innan vi skulle hoppa i nästa klass och det gick superbra! Så jag tänkte att det sääääkert skulle gå bättre andra gången eftersom att han då redan kommit in på banan en gång och fått se allt. 
Men inte då! Vi vägrade ut oss helt på ANDRA HINDRET! 
Jaja, det är ju bara hem och träna! Dock så kan jag ju säga att jag inte lät så "hoppfull" efter att vi hade värgat ut oss igen...på andra hindret! Jag var faktiskt ganska siggig!
Nästa gång vi ska tävla i hoppning är om två veckor i Frosta ryttarförening! Det ska bli kul därför att ganska många som jag känner också ska dit! 
Men nu på Lördag så ska jag testa en helt y gren! Distans!
Distans kanske är Sammys grej! Han som gillar att spriga...!?
Vi har faktiskt hunnit träna massor och han älskar att få sträcka ut i galopp långa sträckor!
 
 
 
Idag så red jag i paddocken med Sammy. Vi red dressyr. Han var jätteduktig med tanke på att vi inte har tränat dressyr på två veckor! Han var lite stel men annars gick han jättefint!
Just nu så går Sammy inte bara med Mille utan också med en islandshäst som heter Locke. Innan så var Locke lite utanför och fick inte vara med Sammy och Mille. Det var faktist ganska gulligt hur beskyddande Mille var mot Sammy! Men nu verkar dom vara kompisar för när jag gick ifrån hagen idag så betade dem sida vid sida! <3
 
 
Jag kan inte låva att jag kommer att komma igång med bloggandet direkt eftersom att jag fortfarande har en del prioritering kvar... :P ! (Läxor). Men jag låvar att bättra mig och skriva så ofta jag kan!
 
 
Kram och godnatt
/Sara
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: