Varmblod är Charmblod

2014-11-19
09:02:08

dear congressmen and women...
Idag försov sig hela familjen Franklin. Iris blev färdig på tio minuter och hann med skolbussen, jag tog det lite lugnare eftersom att jag har sovmorgon. :)
Istället för att köra raka vägen till Kristianstad så blev det en låååång omväg för att lämna av en av bilarna på en verkstad. Jag skulle gissa på att det stod MINST 30 saab´s parkerade där. När mamma och pappa gick in i verkstaden så kom jag på lite filosofiska tankar....
Tänk om den där mekanikern egentligen är en kidnappare...hur lång tid skulle det då ta för mig att låsa alla dörrarna... tänk om det skulle bli ett nödfall...tänk om jag skulle vara tvungen att själv köra därifrån för att hämta hjälp... hur tar jag mig snabbast fram i förarsätet.....det står två bilar parkerade bredvid vår och vi står mot en vägg så jag skulle behöva backa...hur backar man egentligen??? Tar man den spaken till ettan eller R eller gör man på något annan vis...eller så hade jag ju bara kunnat ringa efter hjälp med min mobil! Men tänk om det inte finns någon täckning här...
 
Nu sitter jag i alla fall välbehållen på skolans bibliotek (inget hände)
 
I kväll....halv 8 ska jag ha ridlektion med Maria. Sammy har varit jätteduktig den senaste tiden! Vi red på åkern igår (den nya strålkastaren funkade jättebra!) och Sammy uppförde sig excellent! Jag hoppas att vi ska träna lite hoppning för jag ska rida en Pay and Jump i klabbarp med Sammy i helgen. Jag har ännu inte bestämt mig vilken höjd vi ska hoppa... antingen 50 & 60 eller 60 & 70.
 
Nu måste jag avsluta för jag har en resolution att skriva till FN-rollspelet! :D
 
Kram
/Sara
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: