Varmblod är Charmblod

2014-10-08
09:18:42

Att känna sig trygg
Att vara trygg är inte bara ett faktum, det betyder inte bara att du är i ett säkert land eller att du inte är mordhotad. Det är en känsla.
 
För det är något jag har märkt, när jag umguås med vissa personer och jag kan också minnas tillfällen när jag umgåtts med personer där jag har kännt mig osäker  mig själv, jag har kännt att jag behövt vara någon annan för att vara älskad. Det kan faktiskt liknas vid att vara i ett krigsdrappat område, man är hemma med kompisar men ändå inte för det kännt som om varenda steg granskas och om du gör ett felsteg så kan du råka trampa på en mina och explodera, man är spänd, man känner sig som den mest ensamaste i hela välden fast man är tillsammans med personer man kännt i hela sitt liv. 
 
Att känna sig trygg, det är känslan som tillåter dig att älska dig själv och framför allt vara dig själv att känna att oavsett vad som händer så vet du att du alltid kommer att älska dig. Det är känslan som tillåter dig att vara säker, att våga, att lyfta upp sig själv. 
 
När man är med personer som får dig att känna dig trygg så är det som att få krypa ihp i någons knä och känna sig omfamnad och säker. Om man känner sig trygg med kompisgänget så vågar man också känna sig älskad.
Om det är något jag vill uppmana dig till så är det "få andra att känna sig trygga", döm inte, aldrig! Krama om personer, le mot dem och dra in dem i dansen!
 
 
Bamsekramar från
/Sara <3
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: