Varmblod är Charmblod

2014-10-17
09:10:46

Sammys dagbok V. 42 (13-17 dec 2014)

13.10.2014

 

Hej kära dagbok!

Idag var en skön dag. Jag gick mest runt i hagen hela dagen. Förrutom när jag tänkte ta en tupplur i vindskyddet, då kände jag dessutom att jag var lite stel.

Sara kom iallafall nån gång på eftermiddagen. Vi tog en lugn skritttur runt Evertsrundan. Allt hade varit perfa om det inte hade regnat....

Jag h-a-t-a-r regn!

Jag lutade huvudet åt vänster för att skydda mina stacars öron...jag gick till och med i skänkelvikning för att inte få så mycket regn på mig...ehhh..

Sara sjöng, högt! (i falsett!) Hon behöver en hel del träning kan jag säga...

 

 

 

14.10.2014

 

Regn, regn, regn! Allt jag ser är regn! Det är säääkert Ragnars fel! Hon är inblandad på något sätt, jag är bombsäker!

Sara kom och red idag igen...i regnet!

Vi red till Milles stall idag så det var ju inte så långt så det var ju helt okej faktiskt. Dessutom fick jag träffa Mille och fick norpa åt mig en liten tuss hö. Det var ganska lugnt, Frida och Sara snackade en hel del mest, om nåt halloween-party tror jag dom snackade om...

 

 

 

15.10.2014

 

Det regnade nästan hela dagen igen!

Tur för Sara..och Iris att det iallafall inte regnade så mycket när dom tog ut oss för en ridtur! Tyvärr var det så halt så maxhastigheten blev trav :/.

Nåja, vi fick ju rida en lite längre runda idag iallafall! Jag tycker att det är så mysigt att gå förbi timmerstockarna, dom luktar så...ljuvligt!

Jag telepaterade massa galna filmideer till Sara förresten så anske dyker det upp några nya filmer hehe...

senare på kvällen så var jag sur på Ragnhild för hon hade betat på min favorit-tuva av smaskigt gräs så jag ville minnsann INTE vara i vindskyddet tillsammans med henne! Oavsett hur mycket det regnade!

Ni kan kanske tänka er hur glad jag blev när Sara kom ut till mig! Hon övertalade mig att gå in i vindskyddet tillsammans med Ragnhild... Hon verkadefaktiskt lite snopen.. Sara stannade ute i vindskyddet tillsammans med oss jättelänge och sjöng och kliade oss. Då känndes allt mycket bättre! Tyvärr var hon tvungen att gå in, kunde hon inte stanna i vindskyddet tillsammans med oss!?

 

 

 

16.10.201

 

Kan inte det är förfärliga regnet sluta snart! Hagen kommer ju att översvämma snart!

Dessutom, kan inte den där förbaskade tuppen hålla näbb nån gång!? Jag försöker at såva, hallå!?

Jag kände mig riktigt butter idag.... Tur iallafall att jag slapp rida ut idag ialllafall!

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: