Varmblod är Charmblod

2014-10-05
21:44:10

Somliga lever i toka och svält i detta nu!
I gudstjänsten fick jeg reda på något som jag känner att jag borde ha vetat!
I Centralamerika och i Karibien bland annat i Guatemala och Haiti så har det inte kommit något regn, därför har de inte fått några skördar, folket svälter. Barnen på barnhemmet i Haiti kan inte gå i skolan, dom är för hungriga, dom orkar inte, dom skickas hem. 
Samtidigt har vi haft lite problem med att betet varit för krafigt här iår, vi har tagit hit morfars får för att hjälpa till och beta ner gräset. På vägen hem såg jag några tjocka kor ligga och ta det koólt i sin gröna hagen.
Samtidigt svälter folk.
Jag vill göra något. Det borde du också.
Jag täker göra något!
 
 
/Sara
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: