Varmblod är Charmblod

2015-08-05
11:16:08

Cykeltur och blixtrar kl 22
Halv tio satt jag vid datorn i mitt rum när plötsligt Frida smyger inn. Vi hade nämnligen tänkt spela volleyboll men fick inte på grund av den sena timman och att min päron ville sova. Rasmus, Alma och Allis väntade utanför huset med sina cyklar. Allis fick Iris att hänga med också och sen cyklade 6 ungdomar runt Evertsrundan. När vi kom ner mot vägen igen körde vi vänster. Vi stannade bara några 50 meter eller så efter svängen för att titta på blixrarna. Ovädret var långt, långt borta men vi kunde ändå se blixtrarna lysa upp hela den mörka skyn. Ovädersmolnet var svart och stort. Vi stod där och tittade en bra stund och sen cyklade vi mot Åkessonsarnas hus efter att ha konstaterat att vi nog hade bättre möjlighetet att se blixtrarna därifrån då ovädersmolnet rörde sig ditåt. Iris cyklade dock hem och när Allis kom till sin väg cyklade hon också hem. Vi fick se en blixt som verkade slå rakt ner i åsen. Vi såg några till men inte lika många som på det andra stället. När det sen började droppa från skyn cyklade jag, Frida och Rasmus också hemmåt. Rasmus och Frida var jätteshyssta som följde mig till min infart då det kan var lite smått läskigt eftersom den ligger precis efter en kurva där bildar kör jättesnabbt, det finns INGA lyktor och det är skog runt om så det är totalt beckmörkt om man bortser från Helens hus som brukar vara tänt om kvällen.
Klockan var nog elva när jag kom hem.
 
Idag stack Frida, Alma och Rasmus till stan men jag valde att stanna hemma. Jag hade jättegärna föjlt med då man alltid har roligt när man hänger med dem. Jag kände dock att jag har en del packning att göra inför frizon och dessutom tänkte jag pyssla om Sammy lite extra mycket idag innan jag åker imorgon (halv sju!). Jag måste även hinna med att skriva ett brev till min vän Elin jue!
 
bye, bye,
/Sara 
Ps. här kommer några bilder från när vi badade i Bosarp igår också (Rasmus, Frida, Alma och jag).     
 
 
 
 
 
Taggar: Blixtrar, Bosarpssjön, Vänner, frizon, natt;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: