Varmblod är Charmblod

2015-08-03
16:04:00

Girls just wanna have summer
Idag har jag chillat, jag har tagit ett bad, ätit lunch i solen med hönsen och gått en riktigt härlig promenad. Nu sitter jag återigen i trägården, på trappen utanför mitt rum. Hästarna står i vindskyddet jämt för att få skydd mot bromsarna. Snart ska jag iväg och hoppa Trollen igen.
 
Igår gick det förresten jättebra med Tallium när vi hoppade i Sösdala. Fast... han blev ganska trött snabbt, ändå  var han på hugget under uppvärmningen och när vi hoppade. Han galopperde i normaltempo mot hindret, strax innan hindret saktade han inn och sen sköt han sig upp i luften över hindret, det hände några gånger och nån gång blev jag så förvånad av uppskutningen att jag hade svårt att hänga med i språnget. Anns barnbarn hängde också med på sin goa ponny Fredde, de passar verkligen tillsammans och gör ett gulligt par ihop. Hon hoppade en bana på honom och sen kom vi på en till bana som hon skulle hoppa som en omhoppningsbana, med fart då. 
 
Det var intressant på fjärilssafarit igår, det var så mycket som jag inte visste. När vi hade kommit in från safarit i Sjögrens hus så hängde jag med Agnes, Elsa, Olof, Iris och inte minst Emma. Vi hade det gött ihop och sen halv ett var det dax att bege sig hemmåt...eller inte. Vi hade andra planer ;). Vi stack på vildsvinssafari igen. Vi såg tyvägg inga vildsvin men vildsvinslätena jag hittade på youtube för att locka till oss vildsvinen förhöjde iallafall stämmningen. Vi såg en rävunge vid sidan av skogsvägen också men vi trodde först inte att det var en räv. Vi trodde nämnligen att det såg ut som en shakal först.
 
Det var verkligen skönt att gå Evertsrundan barfota i shorts och linne, jag hade även med mig kameran och spotify som jag precis aktiverat på sån "testa spotify premium i sju dagar gratis". 
 
 
Hej hopp och galopp!
/Sara
 
 
Taggar: Rickarum, Sara Franklin, Tallium, hoppning;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: