Varmblod är Charmblod

2015-08-25
13:04:00

Simmat i badhuset som ett skolarbete
På IB har man något som heter CAS. Det betyder dels att jag måste idrotta/hålla på med någon sportig aktivitet i totalt 50 timmar i tvåan och trean på gymnasiet (första året är det bara 10 timmar). Jag har valt lite olika aktiviteter till mitt CAS (bland annat att vara scoutledare, gå på ur och sturelsemöten och att fixa en kristen skolgrupp). Idrottsdelen är bara en tredjedel av hela CAS projectet jag måste även ha 50 timmar var av Socialt arbete och kreativitet.
Jag har då valt simmning som en av mina aktiviteter. I fredes simmade jag också, innan skolan då jag hade sovmorgon då. Idag simmade jag en timme på håltimmen. Jag simmade 68 längder. en längd är 25 meter så totalt simmade jag 1700 meter. Jag gjorde av med totalt 510 kcal så det var ju tur att det var lunch efteråt och att maten var god ;).
 
Efter skolan ska jag på dejt med mormor på joggiboost då det är hennes födelsedag :).
 
Annat som har hänt är att jag har försökt starta en kristen skolgrupp på mitt gymnasium men det verkar vara lite svårare än jag trodde...
 
/Sara
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: