Varmblod är Charmblod

2015-08-26
22:01:00

Tränar inför Byastafetten
Som vanligt är det bästaste coachen Frida (hon är verkligen grym!) som fick med mig och Alma på en löprunda idag halv nio. Vi cyklade till byn och sedan delade vi på oss och sprang våra egna rundor som vi kommer att springa på byastaffets dagen. Min runda är tre kilometer.
 
Jag började lite segt men när jag väl hade kommit dit man viker av till en grusväg efet byn hade jag fått upp farten! Jag kände att nu var energin på topp och jag hade fått in ett bra tempo.
Dimman låg tjock på båda sidor om mig på åkrarna när jag sprang på en grusväg jämte med en stengärdsgård. Jag ser ett rådjur som betar lugnt längre fram på åkern, när jag kommer lite för nära (5 meter ungefär) så hoppar det lugnt iväg in i gömmorna i dimman. Inte förrens jag kommer ut på vägen igen känner jag mig trött, tyvärr får jag massor av håll samtidigt och efter ett kort tag ger jag in för smörtan och saktar av till att gå. jag bestämmer mig dock att "vid den skylten där borta ska jag börja springa igen". När jag kom inspringandes i byn så var det med ny energi, vid kyrkan ökade jag på rejält, vid affären ännu mer och när jag sprang förbi 123 huset så gav jag allt tills jag slog i lyktstolpen vid skolan. Kollade tiden och märkte besviket att jag inte sprungit mindre än 19:15 sekunder. Förra gången när Frida cyklade med mig sprang jag på 17 minuter och jag har kunnat springa mycket fortare. 
 
Alma var redan färdig med sin runda så vi väntade tillsammans på att Frida skulle komma tillbaka från sin runda. Frida hade varit tvungen att vända och springa tillbaka mitt i skogen då hon upptäckte att det var jakt på full gång! Det kändes bra när jag cyklade hem och pratade med Alma och Frida. 
 
Jag är taggad inför Frekvent (kristan tånårsgruppen på fredagar) som startar igång igen! Man blir oftast glad av att vara med det folket och får ny energi. 
 
När jag kom hem så rann svetten nerför nacken så jag kände mig tvungen att duscha av lökigheten. Jag tittade mig i spegeln i badrummet och såg en svettig, lite trött, glad och snygg tjej. Jag bestämde mig dessutom för att utmana mig själv, och jag som alltid brukar duscha varmt hoppade in i duschen direkt ochsatte den på kall. Jag kan med säkerhet säga att det gick snabbare än vanligt att duscha idag. Jag vande mig dock och tyckte sen att det var riktigt skönt att duscha kallt. :)
 
Imorgon ska jag vara generalsekretarare på ett mindre FN rollspel på skolan. Jag känner mig hedrad över att ha fått en sån roll och ser fram emot det mycket! Ska gå upp tidigare imorgon och stryka min kostym på grund av det... ;D
 
Därför avslutar jag nu och säger....
 
Godnatt /Sara
Mina ögon ser nästan gröna ut på bilden ovan till höger!        
 
 
Taggar: Byastafetten, jag har skrivit i hemliga bloggen;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: