Varmblod är Charmblod

2015-02-17
23:39:01

Hälsningar till släkt och annat från Allis, Agnes, Ploy, Linn och mig!

Allis- jag åkte svart backe det var jätte kul. Jag älskar att åka offpist i skogen med alla gupp. Jag åkte upp på en brant utan att kunna komma ner, men jag körde endån fett kul. Jag ramlade typ fem gr, tre när jag var stilla, lol.

 

Agnes- Detta är den 3:e veckan i mitt liv som jag åker skidor och idag var första gången som jag provade att åka några svarta backar, det var jätte kul. I slutet av dagen gick det superbra att åka jag åkte fort i alla backar och det var en skön känsla när vinden blåste mot ansiktet. Jag gillar verkligen att åka skidor. Jag har även trillat en del. Jag trillade i nästan alla backar eftersom mina skidor fastnade i varandra, men Elina och Karen lärde mig många bra knep, Imorgon ska vi åka i nya backar och jag hoppas attde backarna är lika bra som idag. Vi har alltid en värmestuga som vi äter lunch i. Jag gillar inte värmestugorna. De är så trånga, lucktar svett och det är blött över allt.

 

Ploy- ”jao´ e full”, something Sara tought me today when I was very tired after skiing and laughed at everything, it means ”I am drunk”. Today I see a lot of nakd people, very, very bad. And Sara don´t have any cloth so she walked upstairs from the basement with only a towel! ”Alla e galna, speciellt Sara” (=Everybody is cazy, especially Sara!). Right now I play flute, I love it, fun, I have an own in Thailand. Today I go to ski, I go up with lift but I walk down. Skiing is really hard but fun, hatemyself beboard i cause I´m to scared. Tomorrow Sara (and Allis) will go skiing with me on green hills! And today I have spagetti have spagetty for lunch, but the line to the microwave was to long so I eat cold spagetti, bad. The worm house is to small. Sara teaching me skanish language but Emma say no and they have a fight in the bus, very fun!

 

Linn- jag åker snowboard. Jag har åkt snowboard i fem dagar och åkte idag en svart backe. Första dagen tilla jag hela tiden. Jag hoppas det blir bra resten

av veckan. Gud vad jobbig data.

 

Sara- Det har varit en grym dag! Jag har ramlat fem gånger! Även fast en del annat folk kanske inte skulle hålla med lika väl, men jag skulle vilja påstå att det känns skönt! Första fallet var när jag skulle testa att hoppa på ett mellanstort hopp för första gången. Jag har faktiskt varit lite rädd för att hoppa...men dt är ju så kul! Iallafall, tillbaka till mitt fall. Jag kom i ganska god fart mot guppet, upp luften, ”Oj! Var det SÅHÄR högt och oj! Vad jag tappar balansen...naj, naj, naj!” Sen låg jag där med en skida pekandes åt ena hållet och den andra skidan pekandes åt andra hållet! Sen fotsatte jag med lite fall här och där :)!

Frida lyckades råffa åt sig dagens abbe genom att först försöka åka under Rasmus, Toms och Simons ben (killarna åkte ihop =tåg, nerför backen), hon fastnade dock...sen skulle hon lägga sig ner och åka under ”slow” bannern, får jag påpeka att det inte gick så ”slow”? Iallafall, krash boom och bannern var i luften, men dock snart tillbaka på sin plats. Hon försökte skylla det hela på Tom. Just det! Detta var efter Viktor redan hade konstaterat (innan upprepad händelse) att det inte gick att åka under slow skylten uttan att halft riva ner den.

Vi har åkt en del off-pist idag, fast dock inte lika extremt som Rasmus, Frida och jag gjorde igår.... Jag har tränat mer på mina hoppskills och kan konstatera att det går bättre och bättre!

Vi har fått varsin Semla idag (fettisdagen), dessutom har Ploy och jag mumsat i oss två var kladdkakemuffins som min syster bakat innan vi hunnit hem med bussen. Inga älgar syntes till idag men jag är 99% säker på att det var älgspår jag såg vid sidan om liftspåret!

Vi har nyss haft andakt och några goa tjajor ligger redan och sover.

 

Godnatt från Vemdalenfolket!

 

Ps. jag, (Sara) har lärt Ploy en massa bra användbara skånska ord mm. Tex ”mög”.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: