Varmblod är Charmblod

2015-02-10
13:18:12

Sara skriver uppsats!

Jag har precis fått reda på hur det gick på min antiken-uppsats och håller på med ännu en uppsats nu.

 

Hur det gick med antikensaken?

Jodå! Det kunde verkligen inte ha gått bättre! Men ärligt talat så var jag riktigt nervös när jag gick in i det andra klassrummet för att få beskedet om hur jag hade presenterat. Jag hade verkligen gjort mitt bästa på min antiken-uppsats. Jag hade skrivit mer alla fina/formella ord jag kunde komma över när jag satt och läste, jag sökte upp massor av synonymer och skrivsätt. Jag gick i stort sätt igenom alla mina anteckningar och sen skrev jag så pennan glödde ;). Jag hoppades verkligen på det betyget!

Lyckan och glädjen man får då när läraren berättar att man fått det betyg som man hade önskat om! 

 

Vidare till nästa uppsats då, den är jag precis färdig med jag har renskrivit den. Titeln heter ”Född fri”.  Den har 598 ord (max är 600 ord, minimum är 300).

 

Jag börjar uppsatsen såhär

” Frihet, ett vackert ord. Här i Sverige ses det ofta som en allmän vardagssak. Bortanför Sveriges gränser kan vi dock se och höra om de som skriver ”Frihet” på stora plakat och som demonstrerar för att uppnå frihet. Frihet är något dyrbart, något värdefullt, frihet är vackert. Att få uttrycka sig hur man vill. Att kunna kritisera de som bestämmer. Att få gå emot normer. Allt detta är frihet. I inlägget kommer jag att diskutera vad jag anser om frihet och vad det innebär för olika människor på vår jord. Det är en artickel om frihet. ”

Det bästa av uppsatsen är nog inledningen :). 

 

Hejdå! Nu ska jag till idrotten, vi får väjla mellan första hjälpen/HLR (first aid/CPR) eller badminton eller pingis. Jag har inte bestämt vad jag ska välja än.

 
 
 
 

Love, Sara

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: