Varmblod är Charmblod

2015-03-16
15:59:59

16 på den 16e en måndag!
Jag firades av släklen igår med 6 stycken olika bakverk, så många bakverk har jag aldrig sett på ett släktkalas i Franklin-huset. Två tårtor hade vi bakat själva, en prinsesstårta och en glasstårta, resten av bakverken hade vi köpt på aktionen under scoutinvigningen. Ploy gjorde prinsesstårtan och den blev fantastiskt god, enligt ploy så var det den bästa tårtan. Jag och mamma gjorde en glasstårta av hemmagjord hallonglass och hemmagjorda marrängbottnar, den blev alldelles, alldelles underbar, enligt mig så var det den bästa tårtan. 
 
Jag fick bland annat hippiebyxor av mormor och ett typ stativ som man kan snurra på så att det kan sitta fast var som hellst!
 
Jag red Sammy igår... Frida kan själv vittna om hur (kasst) det gick. Vi testade att hoppa och om man ska ta det kortfattat så... gick det inte alls bra! jag tror vi ska tillkalla Sofie Kalmar som hjälpte oss (bland annat med Sammys rygg) förra gången om inte specialtränaren på tisdag har några råd att ge, eller kanske rent av en lösning!
 
Idag så var jag alldelles alldelles frisk (äntligen, jag har haft en ättrig förkylning ända sen fredes), eller iallafall om man bortser från att jag haft lite rinnig näsa, varit täpt och dragit runt en snart halvtom toarulle. Morgonen var lugn. i matsalen så ställde mina friendoes sig upp och sjöng Happy Birthday! Visst folk kanske inte gillar och tycket att det är såååå pinsamt när folk sjungen ja må hen leva, SPECIELLT om detta inträffar i skolans matsal. Sanning är at jag faktiskt tycker om det, det är mysigt, man känner sig speciell och bäst av allt så känner man sig älskad <3. Så tänk på det nästa gång dina friendoes ställer sig upp för att sjunga för dig, göm inte ditt ansikte utan möt deras blick med ett leende!
I biologin snackar vi gener (dna och rna) och jag är minst sagt ute på hal is, dock tror jag att när jag väl fått grepp om det kommer det att bli (åtmindstånde) någorlunda lättare! ;)
 
Inget speciellt har hänt annars idag (förutom alla gulliga gratulationer på facebook) men vad vet jag dagen är inte över än och vad jag vet från sist jag kollade ut genom fönstret så sken solen (jag sitter vid ett fönster nu).
 
Ploy och jag ska snart ta bussen till Rickarum och sen cykla hem, sen får jag hitta på nåt skojs med Sammy!
 
Hajdå!
Ps, tröjan är köpt på röda korset! (80 tal?)
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: