Varmblod är Charmblod

2015-03-19
07:55:00

Flytta väskan!
Idag på bussen på vägen hem så var den nästan full.. eller rättare sagt lite mer än halvt full, det satt en person nästan på alla dubbel sätena. Ploy och jag delade upp oss så hon satt bakom mig. 
 
Till saken nudå, från där jag satt kunde jag klart och tydligt se flera personer som satt vid fönstret  på utspridda platser. Alla hade en väska på sätet bredvid. Att man gör på detta viset, speciellt i en buss som (verkar, om man inte räknar med alla väskor) vara helt full förstår inte jag. Missförstå mig inte, det var inte så att de hade mycke packning och hade haft svårigheter att lägga  väskan framför sig eller i knäet utan snarare  verkade det för att fylla upp sätet.
 
Tänk om folk kunde sätta sin väska i knäet, eller framför sig? Det är en fråga om artighet. Man ska inte ens behöva fråga om personen skulle kunna flytta på väskan, den borde helt enkelt inte vara där! Att sedan sitta med hörlirarna i och med sin mobil i högsta hugg så att personer som letar lediga platser inte ens kan fråga om hen kan sätta sig ner där det är en väska i vägen...!
 
Jag ser fram emot en fortsatt bra vecka och jag håller tummarna för färre väskplatser, annars kanske vi skulle kunna införa biljett till lilla väskan! ;). 
 
see you later aligater!
/Sara
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: