Varmblod är Charmblod

2015-03-18
20:53:06

Ridtur med bästa Frida
Vi kom hem extra tidigt idag eftersom mamma kunde hämta oss i Linderöd. Frida och jag hade bestämt sedan tidigare att vi skulle rida idag, eller närmare bestämt 16.30. 
 
Det var en solig ridtur. Sammy var lite trött (troligtvis på grund av igår) men efter ett tag slappnade han av och då gick det flera gånger snabbare. 
Frida är nog iallafall en av mina favoritperoner när det gäller att prata med, man blir nästan alltid på bättre humör! 
 
Min presentation idag gick bra, men jag glömde helt bort att filma, tyvärr. Jag hade översatt min senaste dikt, den "jag får ingen lift, inget syre..." till engelska och pratade om vad författaren hade menat och tänkt på när hon skrev dikten. Jag sa saker som jag inte ens skulle kunna skriva här på bloggen. Inte förräns efter applåderna så sa jag "and... I wrote it". Responsen jag fick känndes jättrebra och jag blev väldigt glad. 
 
sammy vilar utanför stallet medans jag försöker få av så mycket vinterpäls att fråglarna kvittrar av glädje! Man kunde riktigt se hur han njöt av att "sola" i vår-värmen.
 
Mille var gullig och gudasnäll som vanligt.
 
/Sara, nu ska jag skriva ännu mer.....kanske
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: