Varmblod är Charmblod

2015-03-17
21:03:37

Svitt efter dubbelt hopppass och dessutom idrott, btw, det gick bra!
Jag hoppade både Sammy och Mr. T (Tallium) idag, båda två gör stora framgångar! 
 
Dessutom hade jag idrott idag så nnär jag kom hem var jag rejält trött, och hungrig! Jag slevade i mig en stor portion spagetti & köttfärssås och sen satte jag mig vid köksbordet för att finslipa på morgondagens presentation i engelskan! Jag ska se om jag kan få det filmat, dels för att det är super för att kunna kolla efteråt för att se vad som gick bra eller dåligt, dessutom kan jag kanske lägga ut filmen på bloggen också!
 
Nog om det och mer om hur det gick på träningen! det vore en underdrift att säga att det gick dåligt på förra helgens tävling!Jag menar, mamma var ju tvungen att lägga ner 7 av 9 hinder för att vi skulle komma över....... idag hoppade han med mycket fart ti skilnad från föörra helgen! Även om det gick liiite för fort (till och med för min smak) så kändes det ändå att han försökte och han var inte alls på sånt där tråkigt sur-humör! Jag älskar honom alltid, men jag älskar honom liiite mer när han verkligen försöker! Vi hoppade hela banan och det gick jättebra. Jag var mycket nöjd efter träningen!
 
Träningen som dessutom drog ut lite på tiden tog dock slut till slut och då börjae nästa pass. Vi tog av Sammy hans sadel och hivade på den på "lilla" pållen (halv/full blod) . Sedan svingade jag mig upp i sadeln och in på ridbanan. Jag kände nästan hur hela hästen vibrerade. Det var en helt annan häst om man jämför med hur han är på hemmaplan i sin paddock! Hela hästen köndes mjuk, frammåt och framför allt, villig! 
Det gick jättebra från början till slutet! Mr. T var verkligen jätteglad och han visade det då och då genom att ta ett bocksprång upp i luften men eftersom att det bara var för att han var glad lät jag honom hållas!
Jag lärde mig massor och jag kunde anända det mesta jag tränat på med Sammy på Mr. T. Det var ett krävande men absolut ett helt fantastiskt hopppass, löv him! Sista hoppet på  diagonalen vore en underdrift att säga att det inte blev det bästa hoppet och det bästa av alla hoppen. Jag ser fram emot att hoppa busen igen!
 
Nu är jag som jag skrev tidigare ganska trött, ändå har vi bestämt att Ploy och jag ska simma i Tivolibadet imorgon efter skolan. Det ska bli roligt, den här gången får jag dock inte glömma och ta med simglasögonen.
 
hajdååzzzzzz
/en glad men trött tjej med namn? -Sara!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: