Varmblod är Charmblod

2015-03-30
22:30:25

SWEMUN15!!! Det hände!
Fantastiskt, lärorikt, upplevelsefullt, helt AMAZING!!! 
För er som inte vet det redan, den 24-26 mars förra veckan åkte jag på nationellt FN rollspel (Sweden Model United Nations). Jag, tillsammans med tre vänner från skolan åkte iväg till Tidaholm för att spela delegater från Ryssland!
Förhandlingarna i generalförsamlingen. Det gick hett till men två resolutioner med Ryssland som framläggarland gick igenom! Bland annat en om...hbtq som jag hade skrivit.....
Den högt ärade delegaten från Ryssland hänger inte med i svängarna... eller ;)
Jag sjunger "I wont give up"-Jason Mraz på delegatfesten!
Den högt ärade delegaten (jag) från Ryssland håller tal i generalförsamlingen! Nervöst (i början) men otroligt kul!!!
 
Mitt tal som jag håller här handlade om barnets bästa, annorlunda och respekt m.m.
 
Ryssland i blåsväder påväg till utskottsförhandlingarna och sista delen av lobbyingen under andra dagen.
När jag blir stor ska jag hjälpa till och förändra världen till en mer rättvis och human plats!...men vänta nu! Jag är ju redan stor! Jag kan göra skilnad nu!
 
Delegatfesten med trerätters förstklassig middag. Tal, dans, diskokula och massor av skratt (ps. m.m ;) ).
 
Det var sjukt kul att dela rum med så "skojsiga" kvinnor, tack för det! och man får inte glömma Oscar som hängde mer i vårt rum än i sitt eget så han var praktiskt taget en rumskompis han med (iallafall under det vakna delen av dygnet).

Waslat, min otroliga kompis vann priset för bästa delegat i säkerhetsrådet 8securitycounsil) som hölls på engelska! En otrolig kvinna!
 
 
De andra delegaterna i min delegation Oscar och Lilian gjorde också ett jättebra jobb, de är fantastiska människor, verkligen allihopa och jag tror att vi tillsammans utgjorde ett bra team!
 
Det var väldigt utmanande att spela rollen som delegat från Ryssland men jag tror att jag har fått ut otroligtmycket av det, nu tror jag att jag förstår lite bättre varför de säger som de säger, men bara för det betyder ju inte det att jag personligen håller med!
Det var en upplevelse som jag sent glömmer och om jag får chansen igen så kan jag säga till 100% att jag skulle vilja göra det igen! Dessutom, till alla er som funderat eller nyss höde talas om det här, gör det! Man lär sig så otroligt mycket av att åka/ delta i FN rollspel!
 
Många, många kramar /Sara!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: