Varmblod är Charmblod

2015-10-22
14:46:20

Full rulle

Jag har inte skrivit så mycket på sistone, men det är för att jag har gjort så mycket och dessutom har jag skrivit på den andra bloggen lite och prioriterat det helt enkelt. 

 

På scouterna har vi tillverkat söljor, det gick bra. Jag var riktigt stolt efter att ha varit tvungen att göra om den två gånger så lyckades jag äntligen få en fin flätad, vit sölja klar. Mycket pill men det var helt kart värt besväret. Vi ska fortsätta med att tillverka söljor nästa gång också :).

 

Vi hade dataspel och karaoke kväll på Frekvent. Det kändes som om det var en härlig stämning och som att de nya har kommit in riktigt bra i gruppen. Vi dansade loss till kinekt-spelet "Let´s dance", Viktor var en naturbegåvning på det då han vann sin första omgång. Fanny och Karen sjöng tyska låtar på karaoken. Jag sjöng "99 luftballons" tillsammans med Karen :). Senare på kvällen så rockade Rasmus och Jakob loss till Hasse Andersson och diverse andra härliga artister och låtar. 

 

På söndagen så var hela kyrkan fylld till bredden, det var nämligen ekumenisk gudstjänst och dessutom så medverkade både teatergruppen och kören från Äsphults församling. En var sjuk från teatergruppen så jag hoppade in som den trendige "Tommy Trend" som uppfann de fantastiska gröna näsorna. När jag var med i teatergruppen när jag var mindre så spelade vi upp samma teater en gång. Det var kul att två av teatergruppens barn fick sjunga tillsammans med kören under sista sången och det var riktigt bra stämning i kyrkan. Jag tycker dock ändå att man hade kunnat göra lite mer för att barnen skulle tycka att det var roligare.

 

Det var säkert gott fika efter gudstjänsten men jag kunde inte avnjuta det då gudstjänsten slutade 11:45 och jag skulle befinna mig hos Ann (min granne) klockan 12 för att åka iväg på ridlektion. Jag cyklade hem med vindens fart, bytte om och fortsatte sen på cykeln till Anns hus och stall. Jag var där prick i tid. Det var en väldigt bra och lärorik lektion, tränaren, Louise fick både mig och Tallium att vara riktigt svettiga efter lektionen och med lite träningsvärk dagen efter. Jag hoppas vi kan träna snart igen :).

Förra onsdagen så tränade jag också, men den gången på Sammy i Sösdala och då tränade vi dressyr och inte hoppning. Det gick jättebra. Vi övade sjänkelvikning och att han ska få en bättre form. Övningen med att hålla stilla mina händer med hjälp av spöet har verkligen hjälpt för nog tycker jag att mina händer är mer stilla nu än sen den första lektionen för henne. Tränaren var sen men det gjorde inget, man kan ju inte rå för att man hamnar i trafikstockning.

 

Jag har ju haft halloweenkalaset också. Det blev väldigt lyckat och det kändes som om alla verkade ha kul. Mer bilder från kalaset kommer snart.

 

Andra saker som har hänt i mitt liv är att jag varit på UR möte, en av mina kompisar har blivit kärleksdoktor och jag har tittat på film med Fanny.

 

Kram, Sara

 

 

 

Kommentar:
#1: ;)

vilken annan blogg menar du? hade jätte gärna läst den också :)

Svar: vem är du? asså, en dag kanske jag publicerar vad bloggen heter men tills dess får du vänta ;). Puss och kram leverpastej
Sara

2015-11-09 @ 20:45:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: