Varmblod är Charmblod

2015-10-25
11:38:30

Sammson i höstmyllret

De senaste två dagarna har jag ridit hårdpass på dressyrbanan med Sammy. Igår testade jag att rida utan spöet som hjälpmedel och det kändes mycket bättre nu än om man jämför med innan vi började med spöet. Sammy har varit riktigt gosig senaste tiden. Just nu bökar han omkring i sin nya halm i vindskyddet som jag precis hämtade från grann-ladan. Estelle var inte lika intresserade och återgick till gräset i hagen.

Jag har inte ridit Sammy idag än men snart (12:15) ska jag till Ann för att åka iväg på en ridlektion i Djurröd för Louise på Tallium.

 

Efter det ska jag rida en lugn tur på Sammy, jag har inte frågat Frida än men det hade varit kul att rida ut med henne i höstsolen.

Just nu kan jag se genom mitt fönster att Sammy har återgått till sitt betande sida vid sida med Estelle. 

 

I höst/vinter tänker jag satsa på dressyren med Sammy, hittills har det gått bra och även om han ibland har sina slöare dagar (igår var en sådan dag, han var inte riktigt på hugget) så tycker att att det går snabbt framåt. Vi stretchar mycket och nu kan han ta sitt huvud ända till baken :). När ridtränaren säger att vi är redo så kommer jag nog inte vara sen med att anmäla honom till en liten tävling. Roligast hade ju såklart varit att tävla på en tävling för ridtravare, inte bara för att se andra ridtravare utan också för att lära mig mer av personer som kanske har haft ridtravare längre än jag.

 
Kram, Sara
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: