Varmblod är Charmblod

2015-09-17
20:19:57

Ridtur med Frida och Bananrevolution

Det blev så att jag red ut på Sammy tillsammans med Frida. Det härliga med Frida är att det aldrig blir nån pinsam tystnad, jag kan prata med henne om allt. Vi pratade hela vägen, om skolan, våra hästar, skidläger och frekvent. Båda våra hästar ska bara skrittas för tillfället så det passar jättebra att rida ut tillsammans, vi borde göra det oftare. Desutom så är Sammy och Mille bästisar (ibland misstänker jag att de är kära i varann).

Sammy var mysig idag och fick därför även idag en rejäl ryktomgång. Han verkar verkligen gilla sin medicin då han slickar hinken när kraftfodret är slut (gjorde han inte msm:en). Jag fixade i vindskyddet idag med och såg till att det fanns mycket halm i båda uteboxarna.

 

Sammy kanske inte äter sin msm längre, men det gör jag. 

När jag kom in möttes jag av Iris och Allis som kaosade i köket så jag bestämde mig för att jag också borde kaosa lite. Jag hällde i mjölk, en banan, en msk msm, vaniljsocker, ingefära och kanel i matmixern. Den blev faktiskt god och efter att jag haft i extra vaniljsocker tyckte även Allis att den var god. Vad var det som Allis och Iris höll på med då? Jo, de gjorde chocobananos. Frysta bananer som man doppat i choklad så att den stelnar om bananen. Det är som en glasspinne och är mycket vanlig i Guatemala. 

 

Nu ska jag läsa i min (svenska) bok och kanske göra ekonomi-läxan. Imorgon kommer frekvent hem till mig. Vi ska spela volleyboll och grilla fodermajs (det är den bästa majsen). Förhoppningsvis så sover en eller annan krabat kanske över.

 
 
 
Kram, Sara
Taggar: Chocobananos, Love is in the air, Mr Miniver, Zonnie Toll, banan, bananrevolution, milkshake, min vän Frida, msm;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: