Varmblod är Charmblod

2015-09-17
14:53:20

Sammy bockade med mig

Sammy har haft borrelia. Därför har han en vecka bott hos veterinären och fått behandling at veterinären Lotta W. Nu är han äntligen frisk och hemma igen. Igår var jag ute och red barbacka med grimma och grimskaft på Sammy för första gången sen han kom hem från veterinären. Det känns att han vill få släppa loss all sin energi och han hade nog gärna både travat och galopperat om jag inte hade sagt att det var skritt som gällde idag. 

När vi kom till slutet av sträckan som jag brukar galoppera på så stack en kossa upp huvudet bakom stengärdet. Sammy ÄR inte rädd för kossor, han har aldrig varit det. Nu däremot...! Han vände tvärt och galen-bockade halva sträckan (ca 200 m.). Jag föll inte av!!! Fett stolt var jag ändå över att jag inte ramlade av och höll i mig. Det var inte ens minsta tvekan på att jag skulle kasa av. Jag tror att det kan ha berott på att jag var mer orolig över att han skulle halka och skada sig igen än att jag skulle ramla av. Det var länge sedan som han bockade på det viset så det var okej och jag var inte alls sur på honom. Lite spänning behöver man ju i vardagen ;)!

 

Jag såg även till att rykta honom rejält idag. När jag ryktade manen och svansen så kändes det som om någon haft balsamsprej på honom... jag upptäckte även fläta i manen. De har verkligen skött om honom bra och pysslat om honom hos veterinären. 

 

Igår kväll fixade jag även halm. Jag kastade ner halm från loftet på ladan (inte vår utan längre bort). Sedan gick jag hem bärandes på en bal och hämtade den andra senare med släpet. Jag la ut två balar i vindskyddet så att det skulle bli riktigt tilltalande och skönt att ligga där. 

 

Ikväll skulle jag gärna rida ut med Frida om hon kan.... <3 :)

 

Kram, Sara 

Bild från Instagram från igår :), jag är snyggare i ridbyxor och rid utstyrsel än vad jag är i skolan XD!

 
Taggar: Bocka, Lotta Wahlin, Sara Franklin, Zonnie Toll, borrelia;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: