Varmblod är Charmblod

2015-09-03
09:35:00

Sammy var inte alls halt :´D!

Igår kväll så åkte vi till veterinären med Sammy. Det kändes som om dessa veterinärbesök aldrig skulle ta slut! Den här gången gällde det att vi misstänkte att han kunde vara halt igen. Iris hopptränare sa dock att det inte var ovanligt att han blev halt igen utan att det kunde bero på att han bara inte jobbat eller använt benet så mycket (han har ju nästan bara drällt hela sommaren). Han kanske helt enkelt fått lite träningsvärk. När vi kom dit så fick jag longera Sammy inne i ridhuset, veterinären kunde inte se något. Sedan gjorde hon böjprov på alla benen och vi fick springa fram och tillbaka på grusgången, ingen anmärkning på att han var halt då heller. Till sist tog hon ännu ett prov och sen konstaterande hon att han inte var halt men gav oss ett kosttillskott med msm och glukosamin som hette Joint support. Jag har fått instruktioner om att trava honom på raksträckor på hårt underlag i början. Skogssträckan in till byn blir perfekt :).

 

Jag är så glad och lättad att det inte var något fel på Sammy. Tävlingen i oktober får vi med säkerhet slopa, men det kommer ju fler tävlingar och vem vet... han kanske är hoppsugen...? Eller så kanske vi satsar lite på dressyr. Jag vet inte vad framtiden kommer att ge oss för möjligheter men just nu så ser den ljus ut.

 

Idag har jag haft sovmorgon. Kom dock in klockan 8 som vanligt. Därför har jag tillbringat morgonen med historieboken och nu framför datorn i bibblan. 

 

Snart har jag historia, sen kommer Svenskan och sedan Ekonomin. Jag slutar 17 -.- ...

Imorgon är det Frekvent igen, vi får lunch och det blir säkert kul. Det kommer dessutom en hel drös med nya tonåringar som ska börja nu till hösten, vi får göra var vi kan för att få dem att känna sig välkomnade. :).

Satsa på dressyren i höst?
 
 
Kram, Sara! 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: