Varmblod är Charmblod

2015-09-04
08:36:00

Sammys Dagbok 03-04/09/2015

Kära dagbok, igår var en bra morgon. Solen sken och det regnade inte. Under dagen så gjorde jag inte mycket mer än att äta gräs, klöver och ännu mera gräs. När Sara kom hem på kvällen (hon har sörens mycket i skolan just nu) så kom hon efter ett tag ut till mig i hagen. Tokig som hon är så hade hon ju glömt både grimskaft och grimma. Jag bestämde mig dock för att vara snäll idag eftersom att det regnade och då är det inte lika skoj att busa. 

 

Idag red vi för en gångs skull inte bara ut i grimma och grimskaft utan hon satte till och med på mig tränset. När jag gick där på tånys-stig så kom det plötsligt en hare farandes, jag blev lite rädd först men sen skänklade Sara på mig och jag fortsatte gå. Det regnade och regnade. Sara tog upp kameran och fotade lite då och då... hon försöker lära sig något om ISO sa hon. Det hade kommit en regnbåge på himlen efter allt växlande väder. Jag såg två vildsvin på åkern bredvid men jag sa inget till Sara och hon var dessutom upptagen med att fotografera regnbågen så hon såg dem aldrig. I slutet av stigen som går genom skogen (då när man kommer fram till grusvägen) så såg jag en stor röd sak. Milles ägare Frida och hennes bror satt i den. När vi gick förbi så blev jag lite nervös, jag menar; tänk om de valde att köra precis när vi var framför dem, jag bestämde mig för att om det hände skulle jag hoppa ut i kanten... det hände inte. 

 

Marken var lite hal efter regnet så jag fick en briljant idé. Om jag stannar jättesnabbt så kanske jag kan åka kana en liten bit. Så plötsligt när vi travade så tvärstannade jag. Sara trodde att jag hade sett något speciellt men... hon hade fel. Vi fortsatte trava. På tal om att trava! Det är så härligt att få sträcka ut lite, jag längtar tills jag får börja galoppera! På vägen tillbaka så såg Sara de där trattliknande, gula sakerna i gräset intill vägkanten. Hon hoppade av och fyllde sina fickor. Hon krånglade när hon skulle upp igen men till slut var vi på väg igen :). Väl hemma igen fick jag en näve kraftfoder som hon blandat med något äckligt vitt pulver...

 

I natt så tillbringade jag, Ragnhild och Estell natten i Saras trädgård. Snart så kommer hon säkert ut för att pyssla om mig och ta en morgontur. Tills dess ska jag fortsätta mumsa på den här goda rosen. Rosor är min favoritmat!

 

Hej svejs tills vidare!

/Sammy

 

 

Ps. efteråt så cyklade jag och pappa tillbaka till kantarellstället och plockade mer i påsar :).

/Sara

 
Ps. efteråt så cyklade jag och pappa tillbaka till kantarellstället och plockade mer i påsar :)
/Sara
 
 

Kommentarer:

Gud va härligt att få rida ut även om vädret kanske inte var de bästa. Saknar verkligen att ha hästar i mitt liv och bilden på regnbågen var jätte fin :D

Svar: Dina bilder är ju också jättefina! speciellt den med katten!Hästar är verkligen bra att ha!
Kram, Sara
Sara

2015-09-04 @ 15:18:09

Tack så mycket :D Roligt att du tyckte de :)

2015-09-05 @ 12:49:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: