Varmblod är Charmblod

2016-01-20
21:37:00

dagarna skenar iväg

Mycket händer. Första månaden på året är inte ens slut och det är redan full rulle!

  • Jag har tävlat Tallium, det gick inte jättebra samtidigt som det gick bra med tanke på att det hade kunnat gått mycket värre (han var v-ä-l-d-i-g-t stissig och jag var lite extra försiktig eftersom jag inte ville ramla av igen!). Jag och Tallium ska börja hoppträna igen, i Sösdala, det ska bli kul.

  • Sammy verkar väldigt glad åt snön! Han är inte stel längre och han ääälskar att tolka! Just nu mumsar han väll på en tuss hö i vindskyddet. Dressyrträningarna går jättebra och vi är förväntansfulla inför våren och det år som vi nu har framför oss.

  • Jag har börjat skolan igen och försöker ta tag i skolarbetet med nya krafter! Jag är så sjukt tacksam för de vänner jag har i skolan! Jag går verkligen i en fantastisk klass (och då menar jag både A och B klassen). De får mig att le och jag lär mig av dem också. Tack!

  • Jag fortsätter med allergisprutorna varje vecka och börjar kanske se lite resultat, det var faktiskt ett bra tag sen det kliade i ögonen...

  • Galan!!! Vi ungdomar från Rickarum och Nävlinge (20 st + 3 vuxna) fixade en Gala. Det kom 80-90 pers och vi samlade in mer än    20 000 kronor till barnhemmet och skolan i Haiti! Det var verkligen bra jobbat! Maten var helt fantastisk (seriöst, den var makalös!), otroligt hur platsgruppen lyckades få in alla gäster in i kyrksalen i Nävlinge, utan ljud och ljus killarna kunde vi inte gjort kvällen. Vi får inte heller glömma musiken, underhållningen och intervjun med mormor om Haiti! Jag är dock glad att vi inte fixar mer än en Gala per år!

  • Det går lite sisådär med den kristna skolgruppen och vi får se hur det urartar sig.

  • Jag har skrivit en hel del dagbok på sistånde och det är därför som jag har åsidosatt bloggen lite, det är ju mycket mysigare att ligga i sängen med dagboken och en penna istället för en dator.

  • Jag har hängt  en hel del med Linn och i helgen åkte jag skidor med henne och Rasmus, det var jättekul och jag blev taggad på att sticka ut med skidorna igen!

 

Jag har inga speciella nyårsmål, förrutom att jag ska öva på att bli ännu mer självsäker och jobba på mina retoriska skills. Däremot känner jag på mig att det inte kommer att vara särskilt lugnt år. Det känns som att det kommer att bli fyllt med spänning, nya erfarenheter och nya vänner. Jag har mycket på gång i mitt liv just nu, kanske blir det ett år där jag får lära mig att ta det lite lugnt? Vem vet? Inte jag. Det enda jag vet är att jag kan försöka göra så gott jag kan och le och skratta mycket.

Förresten! Jag ska försöka fixa ihop några bilder för att summera förra året i ett inlägg :).
 
Biderna ovan är från denna stund och bilderna nedan är glimtar från förra året.
 
 
Kram, Sara!
Ps. Ett som är säkert är att detta året säkerligen inte kommer att bli som det förra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: