Varmblod är Charmblod

2016-01-21
08:51:36

Dagboksutdrag-Jag tänker
Igårkväll efter att jag hade duschat så skrev jag i min dagbok. 
 
20/01-2016  Jag Tänker
Jag funderar på så mycket just nu. Det är som om alla tankar och sätt jag vill uttrycka mig på kommer till mig nu. Som att destu mer avklädd jag blir destu mer förnuftigare tänker jag. Jag tänker på hur frustrerad jag blir när jag inte vet hur jag ska bemöta rasism, både på facebook och face to face. Jag fattar inte riktigt varför folk är så emot halal när det i grunden inte handlar om djurplågeri.
Jag tänker på att jag har finnar och att jag är så sjukt vacker och snygg (boostar mitt självförtroende framför spegeln). En person sa idag att jag liknar Amanda Seyfried (mamma mia tjejen) och jag blev jätteglad. Jag blir arg när jag tänker på hur fixerade folk är vid sina och andras kroppar, även jag ibland. Jag tänker på hur mycket bättre det vore om vi styrkte varann istället för att peka ut fel. Jag funderar över varför vissa saker är så svåra att släppa. 
Jag tänker på hur mycket jag trivs med mina vänner i skolan. Jag tänker på att jag kanske börjat bli slapp med en del skolarbete. Borde jag göra något åt det? njaa... :)
Jag ligger och funderar över hur jag vill ha det imorgon och om det kommer att vara jättetovigt eftersom jag inte orkar borsta håret och lägger mig med vått hår i sängen. Jag tänker på att jag borde gå och lägga mig nu.
 
Gonatt, sara
 
 
Jag tog inte med allt jag skrev eftersom vitsen med en dagbok är att man ska kunna skriva saker som ingen annan får läsa. Det är lite rörigt också eftersom jag låg i sängen och inte var sisådär jättepigg.
 
Nu har jag "sovmorgon"(ser det ut som om jag sover??). Snart ska jag på möte med ekonomiläraren för jag kanske ska göra min Extended Essay (typ gymnasieprojektet) i ekonomi.
 
Läs det här om ni inte håller med mig om halal http://www.metro.se/nyheter/sa-ser-faktan-ut-om-halalslakt-i-sverige/EVHndq!naxxnkF1o6aHc/ . 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: