Varmblod är Charmblod

2016-01-31
15:21:19

Ridlärare
Idag fick jag agera ridlärare när jag skulle hjälpa Fanny och Sammy att få till galoppen. Båda var jätteduktiga. Fanny är verkligen bra på att ta till sig de tips man ger henne, hon är också mjuk med Sammy och det gillar jag. Vi har köpt boots till Sammy och idag var första gången som vi verkligen provade dem. De passade fint och det var ju skönt för då är han kanske inte lika stel när man rider ut på honom utan skor.
 
I fredes så var det frekevnt. de var kul. Vi gjorde roliga lekar (bl.a. djungeltelegrafen, hela havet stormar och blnkleken). Vi äldre fick i uppgift att planera terminen, jag tror att det kommer bli en jättekul termin! Kaje fixade jättegoa varma mackor till fika. Hanna är ledare i år, det ska bli sännande att se hur hon agerar i ledarrollen. 
 
Igår gjorde jag inte mycket, men på kvällen kom Frida och Alma över. Vi hade mys och tittade på film (scorch trials, 2a i the maze runner trilogin). Påda tjajorna sov över till nästa morgon. Det var verkligen mysigt att de kom över :). 
 
Nu hade jag tänkt gå ut i skogen. 
 
See ya lter alligater!
/Sara
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: