Varmblod är Charmblod

2016-06-22
17:05:53

Crazy life with Mook
Tisdag 21 Juni 2016 - Crazy life with Mook
 
Något som jag har fått känna på är hur mycket de duschar här. Fast jag hade duschat ordentligt igår-morse var det inte på tal om annat än att jag skulle duscha igen på kvällen. det var inte så att vi hade svettats jättemycket, vi hade ju mest suttit i bilen. En annan sak jag får höra mycket är "Khun hiu? Hungry?". Det är nog den fråga som jag får ställt till mig mest. Om vi sitter i bilen, är i en klädaffär, går på gatan, hemma, överallt så får man frågan om man är hungrig. För det mesta spelar det inte roll om man svarar ja eller nej, deras svar tillbka blir ändå att gå till en restaurang, en glassbar eller ta fram mat från kylen. Dessutom, när man har ätit upp och är mätt så fyller de på genast, de flesta svar från mig om att maten var god men att jag är mätt avfärdas genast. Tur att maten är god iallafall haha! ;)
 
Idag skulle Mook ta sin examen. Hon åkte till skolan på morgonen med en kompis och vi kom senare vid lunch. Det var väldigt intressant att få vara med om det, men man blev ganska trött också för avslutningsceremoning arade ganska länge och det var inte mycket som jag förstod. Det blev mycket väntan, is-te och blommor men Ploy och jag underhöll oss även genom att leka lekar. Vid ett tillfälle när vi satt på en mur och lekte en lek kom en söt flicka (i vår ålder typ) fram. Hon hade en systemkamera och jag hade sett att hon hade fotat vårt sällskap lite. Hon kom fram och frågade mig och Ploy något. Dock så förstod varken Ploy eller jag och hon kunde inte engelska. En av Mooks vänner agerade översättare och förklarade att flickan undrade om det fanns nåt sätt att skicka fotona till oss och om vi kunde posera för några fler foton. Ploy hade en app som heter WeChat, tydligen är det en app som bokstavligen alla i Kina har. Därför laddade jag ner den sen när vi kom hem. Det var klart att vi ställde upp på att ta några bilder och hon verkade nöjd när vi var klara. 
 
Mook fick jättemånga blommor och hennes kompisar som kom för att gratta henne var jättetrevliga. De kom från världens alla hörn, två tjejer var från USA, en av dem var från Kalifornia men bodde i Thailand, en var från Kazakstan, nån var från Thailand och nån var från Shenzhen i Kina. 
 
På vägen hem var vi lite för många för att få plats i bilen. Därför fick jag sitta i bakluckan, jag tror dock att jag ändå var den som hade mest utrymme av alla i bilen, jag delade ju bara bakluckan med alla blommorna. Väl hemma åt vi kvällsmat och chillade. Först var det meningen att hela familjen skulle hänga med Mook till en bar för att fira, sen ändrades planera till att det bara skulle vara Ploy, jag och Mook. Det blev dock turbulens och det slutade med att bara jag och Mook lämnade lägenheten i snygga, svarta klänningar. Två av Mooks kompisar kom och hämtade upp oss i en bil. Staden var som förändrad på natten. Man kunde inte längre skönja grönskan som omsluter staden, nu var staden snarare full av blinkande skylltar och tutande bilar. Mook hade lovat mig att inte dricka mycket och att hon skulle ta väl hand om mig. Jag var noga med att bara dricka det vatten som Mook beställde till mig och jag hade noga koll på mitt glas. Det var verkligen en spännande ny erfarnhet. Jag har aldrig varit på en bar nattetid så allt var nytt. Mooks vän Audry var jättetrevlig och schysst, tjejen från Kalifornia var också kul att prata med och han som översatte till oss innan idag var där och var trevlig. När de gissade på min ålder trodde de att jag var 19-20! Det var mysig stämmning och folk gick upp på scenen för att sjunga ibland, Mook övertalade mig till att sjunga okså, jag sjöng "Youŕe the Voice" men ärligt talat tyckte jag inte att det gick så bra, men det gjorde inte så mycket. Det som jag var mest chockad av var röken. Flera rökte innomhus och nån rökte nåt annat som gav ut mycket rök. Som tur var tog Mook ut mig då och då för att göra nåt utomhus, där ute var luften frisk och go. Vi var inte där till jättesent men det ver ändå värt det och jag var trött när jag kom hem. 
Hemma var jag så trött att jag bara gick och la mig direkt. Duscha gjorde jag på morgonen.
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: