Varmblod är Charmblod

2016-06-26
19:50:44

Cykelutflykt och Nattsightseeing
Lördag, 25 Juni 2016 - Cykelutflykt och Nattsightseeing 
 
Solen är så stark att man varken får eller kan vara ute, inte ens me super-solskydd om man skulle ha det. Istället satt vi inne och chillade och lekte med pojken, Juang Shuan.
 
Under eftermiddagen sa Ploy och jag att vi ville a en cykelutflykt och vi ville fika. Vi bestämde oss därför för att cykla in till stan och köpa fika nån stans. 
 
Först ville dock Ploy visa mig hur en kinesisk begravningsceremoni går till. Vi cyklade till torget, själva begravningsvandringen var dock över men Ploy kunde ändå förklara vad som på gick, bland annat fick jag berättat för mig att här klär alla sig i vitt under begraningen, många personer att och åt och alla var vitklädda.
Efter det cyklade vi mot Stan. För att komma dit var man tvungen att cyckla en lång väg mellan åkrar, solen lyste fortfarande starkt så jag var tacksam över att jag hade med mig solglasögonen. 
 
Inne i stan var det fullt med bilar och ingen verkade följa några regler. Känslan när man tog sats och skulle korsa vägen var som att titta på en läskig scen i en skräckfilm. Vi köpte fika i en kiosk, några kakor och en dricka. Efter det började vi sökandet efter en bra sittplats för att käka vårt fika på. 
I en korsning firade en affär nånting speciellt för de hade ballonger överallt. Vi var lite nyfikna och tog oss närmre, några killar där med megafon sog oss och började ropa att vi skulle komma dit. De gav oss varsina ballongfigurer, jag fick en ros och Ploy fick vad som såg ut som en fjäril, vi fick också varsin dricka, den smakade som flädersaft. I gengälld tog de en massa foton på mig med dem haha. 
 
Vi fortsatte leta efter ett bra fikaställe när vi hade lämnat dem. Vi tog en omväg som gick längs med floden. Vi hittade ett toppenställe där man kunde sitta på en mur och ha utsikt över hela floden. Det var såå mysigt!
 
Till kvällsmat fick vi majs! Det var jättegott. Efter att vi hade vilat lite så tog vi bilen till vad jag trodde bara skulle vara en staty eller något slags monument med Ploys föräldrar. Det tog jättelång tid att åka dit. Jag satte dessutom på mig bältet, för inte nog med att trafiken är lite hur som hellst så kör även Ploys pappa ganska galet. Vi körde över en bro som liksom hoppade mellan öar, det stod på en skylt att den var 10 km lång.
Vi var iväg jättelänge och tittade på en massa olika saker. Höjdpunkten var när vi kom till en strand där man kunde doppa fötterna. Det var redan långt efter midnatt då och mångatan lyste upp vattenytan. Det slutade att Ploy och jag badade med kläderna på! Efteråt fick vi springa runt och stoja och fota så att vi skulle torka.
Jag var så in i vassen trött när vi kom hem, men det var inte så konstigt, för klockan var tre på natten, helt galet!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: