Varmblod är Charmblod

2016-06-25
07:53:00

Fick håret fixat av snygging
Fredag 24 Juni 2016 - Fick håret fixat av snygging
 
 
Det finns en sed här som är jätteviktig att man inte bryter. På morgonen ska man gå till farfarn, farmorn och mormorn och hälsa genom att till exempel säga "gong"(farfar).
 
Under frukosten fick jag reda på att vi skulle till frisören och tvätta våra hår. Jag blev lite förvånad för jag har aldrig hört att man skulle gå till frisören endast för att tvätta håret. Hemma gå jag bara till frisören för att klippa det och inget annat, detta var tydligen något som Ploy tyckte var "crazy!".
 
Vi åkte iväg med bilen och när vi kom dit gick alla in i en byggnad och uppför en trappa när de hade kommit in, jag bara följde efter. Vi fick ligga på typ massagesängar. Förutom att vi fick håret tvättat fick vi även massage. Hon som tvättade mitt hår var trevlig och hon tyckte om mitt hår haha. Först var massagen väldigt stark men när jag bad om bara lite mjukare blev det mycket skönare. När håret var tvättat och inlindat i en handduk så ledde de oss nerför trappan och visade oss till varsin stol och gav oss ett glas varmt vatten. Nu skulle vi få håret stylat. Han som fixade mitt hår var snygg och dessutom kunde han lite engelska. Först torkade han mitt hår och sedan lockade han det. När alla var klara kom kamerorna fram. Först skulle de fota mig och Ploy, sedan mig och sedan tog de foton på mig och frisörerna haha. Det var ganska kul och vi skrattade en del.
 
Efteråt åkte vi iväg till en ö, vi hade blivit bortbjudna på middag där. Det var så mycket mat! Jag var mätt och åndå ville de att man skulle äta mer, ständigt kom det in mer mat på bordet. Huvudrätten var hummer, och det var ju intressant för jag hade liksom tänkt mig att det skulle smaka som kräfta men det smakade mer som fisk, den hade inte en så stark smak.
På hemvägen tog v en omväg och tittade på värdens kontor och fick vara med om en teceremoni.
När vi väl var hemma var det väldigt sent.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: