Varmblod är Charmblod

2016-06-17
05:04:39

Skolorna i Thailand
16 Juni 2016 - Skolorna i Thailand
 
Jag började dagen med att äta frukost med Plot. Sedan åkte vi till Ploys högsadieskola. Idag var det en dag när man åkte till sin gamla skola för att hälsa på sina lärare och få välsignelser av dem. Det började regna jättemycket men som tur var han vi nog undan det värsta regnet för vi gick på bio. Filmen hette Now you see me, den var verkligen jättebra, både rolig och spännande. en var på engelska med thai undertexter så jag förstod allt utmärkt.
 
Efter lite strosande på Gallerian där vi hade sett på bion gick Bright och Nöj åt ett annat håll än vi. Bright och Nöj var Ploys två gamla klasskompisar som hade tittat på filmen tillsammans med oss. Vi hade tagit med oss Ahlgrevs bilar och bjöd loys vänner på det, det var mycket uppskattat.
 
Efter det tog vi BTSen (skytrain), sen åkte vi motorcykel för att slutligen komma fram till höghuset där kontoret för visum till Kina fanns. Där gick det snabbt och lätt och vi fick våra visum.
 
Därifrån gick vi till Ploys andra skola, Wells international school. Det tog ganska lång tid att gå dit men å andra sidan så gick vi ju fel en eller två gånger också. Till sist var vi framme. Där skulle vi överlämna presenten Ploy hade köpt igår, tyvärr så var hennes lärare inte där. Därför gav hon mig en rundtur på skolan istället. Den var ganska liten till ytan men mycket fin, den var målad i gult och hade tre våningar. I mitten av skolan fanns en fotbollsmatch där de spelade när vi var där. Runt om fotbollsplanen fanns det korridorer, på alla våningarna, där klassrummen fanns. Så från korridorerna kunde man titta på fotbollsmatchen oavsett om man var på första eller tredje våningen.
 
Efter det gick vi och köpte glass vid en 7 eleven. Sedan tog vi BTS:en. Ploy hoppade av på en station innan mig för hon skulle ha en extralektion. Jag fortsatte till sista hållplatsen. Där fanns det också en fin park som jag tittade på en smula. Sedan letade jag upp metron och tog den till Lat Phrao, som är stationen närmast dit Ploy bor. När jag kom fram fick jag dock lite problem. Jag kunde inte hitta rätt gata jag skulle på. Jag vände och gick tillbaka och såg då att jag hade missat en skyllt i början. Sen var det bara att traska hem. 
När jag kom dit så blev hennes mamma lättad. Hon hade ringt två gåner men eftersom jag hade glömt att sätta på ljudet efter bion så hade jag inte hört det. Hon trodde att jag hade tappat bort mig, vilket ju kan vara ganska enkelt i en storstad. Men, allt var väl. Mamman tog fram rester av Pad Thai, det är så himla gott, som jag åt till kvällsmat. Sedan gick jag upp i mitt rum, skrev med vänner och familj från Sverige, chillade och tittade lite på "morran och tobias" men insåg snart att det inte var min stil av humor och bytte till ett annat intressantare program. 
 
När Ploy senare kom hem (mycket sent) så tittade vi på första delen av Now I see you. Det var jättemysigt. Jag rekommederar verkligen den filmen till nån som är sugen på en riktigt bra film!
 
Efter det var jag trött och tänkte att jag ju kunde skriva dagbok imorgon bitti, idag, nu, eftersom jag har sovmorgon. Ploy tyckte att det var onödigt att jag skulle hänga med till hennes skolavslutning då hon bara skulle få sitt betyg och sedan gå hem igen, de hade inte nån ceremoni i årskurs 11. 
 
Det regnade som bara den men som tur var hade fotbollsplanen tak.
Bright and Nöj
Högstadieskolan
city of Bangkok
Taking the metro
Man säger ice-cream i Thailand också!
GB i Thailand
Ploys gymnasieskola
De stöttade en organisation, PAWS, för hemlösa djur.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: