Varmblod är Charmblod

2016-06-30
18:09:00

Tillbaka till Shenzhen

Måndag, 27 Juni 2016 - Tillbaka till Shenzhen

Idag tog vi det lugnt hela förmiddagen, sedan packade vi ihop allt i väskorna. Innan kvällsmaten åkte vi runt med bilen och sa ett sista hejdå till alla. Efter kvällsmaten sa vi hejdå till alla i huset, jag kommer verkligen att minnas JunShuan och alla hans små bus. 
Sedan blev vi skjutsade till tågstationen. Där behövde vi inte vänta länge förrens tåget kom för att ta oss tillbaka till Shenzhen. I tåget snackade jag och ploy mycket och lekte lekar och tittade på film (Ratattoi). 
I shenzhen tog vi en taxi till Ploys släktingar, samma ställe som vi hade varit vid förra gången.

Senare på kvällen bjöd Mook oss alla + hennes vänner på middag på en restaurang. Ploy stannade dock hemma. Det var en fin, hippster restaurang högt uppe på ett tak med djungeltema. Mook hade förbeställt ett litet hus där vi skulle sitta och äta. De hade beställt en gryta där det fanns kyckning i, inget annat alternativ fanns. Jag plockade bort kucklingbitarna, och fast det fortfarande fanns små bitar kvar och det smakade kyckling så åt jag den. För vid sådana tillfällen får man helt enkelt bita ihop och ta det som det är, man får ju välja sina strider smart. Jag satt lyckligtvis vid en tjej som jag hade mött på baren, hon som var från USA, bäst av allt var att jag kunde snacka med henne utan problem. Det flesta runt bordet annars kunde knaglig eller ingen engelska alls. Hon var väldigt intressant att snacka med. Dessutom kunde hon mycket om både politik och historia. Jag är verkligen glad 
att jag satt bredvid henne och när kvällen var över, nästan fyra tillar senare, fortsatte jag att fundera över vad vi hade sagt. Bland annat pratade vi om att ungdomar i USA endast lär sig om allt bra USA har åstadkommit och inte om något annat.

Imorgon ska jag på gudstjänst, yay!

 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: